onsdag 14 mars 2012

Victoria och nya modet ...


I dag har jag absolut inget att dela med mig av, fått hjärnsläpp och vet inte alls vad jag ska skriva ...... 
Det kan inte vara så roligt att varje dag läsa- går på dagis, skola, köper en Latte:-) Ha Ha    Men så ser mitt liv ut, kul va´!?

Det e roligare att läsa om Viktorias liv: Här kommer ett utdrag jag "lånat av Aftonbladet"

’Det är en stor omställning’

Victoria exklusivt om den första tiden med lilla Estelle

Nu berättar kronprinsessan Victoria för första gången om småbarnslivet.
Prinsessan ­Estelle tycks­ sköta sig precis så som ett ­litet barn ska.
– Hon äter och ­sover, men vi är inte riktigt i fas än, säger kronprinsessan till ­Aftonbladet i den första intervjun efter förlossningen.
På avstånd ser det ut som vilken annan ung kvinna på barnvagnspromenad som helst.
Men snart blir det tydligt att det är kronprinsessan Victoria som är på promenad med lilla Estelle, 19 ­dagar gammal.

På Säpopromenad

Iklädd mörk sportkeps, svart kappa och träningsskor är den nyblivna mamman ute och njuter av det varma vårvädret i Hagaparken i Solna, alldeles intill ­familjens bostad.
På behörigt avstånd ­promenerar två Säpovakter. Victoria ber oss att inte ta några bilder, men hon har inget emot att prata och kommer glatt fram.
Grattis!
– Tack, säger kronprinsessan och tittar på den väl ombäddade dottern.
På namnsdagen allt ­ så. Men grattis till lilla ­ Estelle också förstås.
– Tack, tack. Det är ­underbart. En härlig känsla.
Många nyblivna föräldrar drabbas av sömnlösa nätter. Men några spår av trötthet syns inte i Victorias ansikte.
– Det går bra allting, men vi är inte riktigt i fas, hon och jag, ännu. Men hon äter och sover, säger kronprinsessan.
Victoria är osminkad, strålar och verkar lycklig.

”Vill vara hemma”

Hur känns det med allt då?
– Det är en stor omställning i livet.
Estelle ligger stilla i den mörkblå Brio-vagnen under hela samtalet.
– Jag vill gärna få den här ­tiden för mig själv, tillsammans med Estelle. Det känns viktigt att ta tillvara på det och chansen att vara hemma nu när jag kan.
Hon gläds åt det vackra vårvädret.
– Jag är glad att vi fått ett vårbarn så vi slipper alla tjocka klädbyten!
Pratstunden är över och kronprinsessan Victoria vandrar i väg tillsammans med vakterna.

Ingen gemensam bild

Kungahuset har ännu inte släppt någon gemensam bild på den nyblivna familjen. ­Enligt hovet finns det inga ­exakta planer på när det ska ske. Den senaste bild som finns är den prins Carl Philip tog på Daniel och Victoria med ­Estelle i vagnen.
Prins Daniels pappaledighet tar slut den 12 april.
Då gör han ett besök på Volvo i ­Göteborg.
Victoria har däremot inga planerade officiella uppdrag ännu.


Jag sitter just och syr,, tänkte lämna in mina favoritjeans för att laga en knapp!? Konstig tanke, jag vet .... Jag fixar så klart själv! Det är ju inne med färger i vår och den absolut hetaste färgen är Orange!!!
Jag hittade en knapp hemma och tyckte den passade perfekt!!!
Den ser lite gul ut men är orange. Kanske det nya modet?! Jeans med färg-knappar, samma som dina skor, väska eller så.... bra idé. Tänk på mig när alla kommer gå runt så. Jag var först:-) Hi Hi




Kraam så hör jag av mig senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar