tisdag 13 mars 2012

som en reflex ...



I dag har jag fått mycket gjort! Skönt.

Började att åka till Odenplan som jag lovat Jane för att köpa en "boll" till vår lilla Hamster


Han tyckte faktiskt om att springa runt i denna boll som man lägger på golvet. Hur kan jag veta att han tyckte om det??? Det vet jag inte...

Nu ska cyklarna fram och då gäller det att låsa dom om man vill ha dom kvar..... Men på ett år försvinner alltid lås, hjälmar och allt utom själva cykeln .... (köpte lås idag) Julia fick ta sparkcykeln idag och det tog väldigt lång tid att ta sig till förskolan fast den ligger på samma gata. Vi måsta ju ta paus då och då...

Kvällens middag, ser ju inte så roligt ut men smakade bra. Köttbullar, potatis, gräddsås och lite tomat o gurka. Julias bästa vän Ella stannade kvar och åt med oss också.



Sedan lite lek:


I kväll hände något hemskt. Mitt hjärta nästan stannade, jag blev SÅ rädd! Du kommer kanske ihåg spelet "Råttfällan" där det finns små gula, röda, blå "ploppar" man ska ta upp utan att något ska röra sig.
Helt plötsligt hade Julia en liten gul i handen och sedan sprang hon mot mig och kunde inte säga något... Den satt i halsen, FY så otäckt! Av en reflex dunkade jag till henne hårt i ryggen och den flög ut. Tankarna går runt runt i mitt huvud.. Vad skulle hänt om jag inte var där? Just DÅ?!


Jag ska sätta mig och kika på nätet om jag hittar några nya lediga jobb:-)  Lokalen har jag tackat nej till .....


Kram min vän


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar