onsdag 7 mars 2012

Anna Wahlgren


Ännu en solig dag, men minusgrader, brrr
Nästa vecka ska det tydligen bli 12 grader i Stockholm och sol, kan man tro på det ??!

Mötte Anna Wahlgren i morse på förskolan. Hon hade lämnat ett av sina barnbarn.
När mina barn var "bebis" läste jag hennes böcker bla. Sova hela natten. Eftersom mina barn vaknade massa hela nätterna mm mm och jag hade hört mycket om Annas rutiner...
Men kan tycka att många var lite väl hårda, som tex dunka hårt i rumpan tills barnen somnar, låt de skrika, gå inte in till dom osv osv..... 
För mig/oss fungerade det inte, MEN jag vet att för många har det fungerat..... , men jag vet inte hur!?  Man ska inte vara en "hönsmamma" som gillar att ha sina barn sovande nära i alla fall ...

I dag fick jag idén att läsa denna bok! Jag börjar omgående ....

Felicia försvann, som är skriven av Anna Wahlgrens 3je barn. En berättelse där hon själv berättar om livet, att ha Anna Wahlgren som mamma och många tragiska upplevelser...
Ska bli spännande att läsa den!

Nu ska jag iväg och äta lunch med min vän Helena. Mysigt!!

Hörs så klart senare igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar