måndag 21 november 2011

snö eller regn:-) ......

Ser regndroppar på balkongräcket:-( tråkigt väder idag!!

Här på väg till förskolan, på vägen träffade vi våra bästisar och passade på att kika på lite tomtar och andra julsaker i skyltfönstren ...




Nu får det väl ändå komma lite snö !!! Jag älskar vinter när det är snö vill säga! Man klär sig varmt, är ute och känslan är så härlig då man kommer in igen efter att ha varit ute flera timmar i kylan. Att då äta varm choklad och limpmackor med ost är väl ändå en favorit :-)

Så här såg balkongräcket ut här i morse:


Hade mycket hellre tittat ut och det såg ut såhär:
(bilden från förra året i vår "stuga"/sommarhus -vårt lantställe .... utanför Hudiksvall)




Var verkligen mycket snö:-) Härligt!!! Är det vinter så är det ...


Till något annat: Vår diskmaskin gick sönder igår:-( visst vi kunde ställa på hög och vänta på vår nya maskin, men vadå. Jag kan tycka det är lite skönt (om man har tid) att diska för hand. Lyssna på radion, tänka och sjunga e väl nåt man kan passa på att göra samtidigt. Vi är bara så bortskämda nu!
Så här såg det ut före OCH nu efter ....



Jag hör av mig senare, nu ska jag gå in och förbereda o svara på massa frågor till vi ska på utvecklingssamtal på skolan lite senare.

Kraaam så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar