söndag 6 november 2011

Frukostbesök och trevlig lördag kväll ... !!

Godmorgon!!
Vi hade besök vid köksbordet i morse ....


Mannagrynsgröt och mackor

Igår fanns inga direkta planer, bara vara "ledig" en lördag. Svårt att välja kläder då man inte vet riktigt vad som ska hända ...
Jeans funkar alltid. Och mina favoritskor!


Började med bio





En sevärd film där man får tänka till efteråt. Här finns inga pengar utan istället kämpar man för sitt liv/ som består av tid- som tickar ner på sin arm. Man kan fylla på och betala med sin tid .... Det kunde ju varit så i verkligheten. Vi tar bara för givet att vi lever utan att nästan hinner tänka.... Kanske vi inte lever för evigt!?

In Time

"I en framtid där åldrande inte längre existerar har livslängd blivit en lyx och tid den främsta handelsvaran. De rika kan köpa sig till nästintill evigt liv medan de fattiga kämpar, stjäl och tigger sig till extra dagar, månader och år. I denna värld lever Will Salas på fattigdomsgränsen vilket innebär att varje dag kan vara hans sista. När han anklagas för mord tvingas han att fly och tillsammans med en ung kvinna försöker han rentvå sitt namn. Men tiden är inte på deras sida…"

Bio utan popcorn e ingen bio, men det var slut nästan innan bion startade :-(


Vi gick förbi några ställen och hade beslutsångest. Mycket folk ute!




När man väl e hemma vill man bara sova. Men en del måste ju fixas innan säng-dax vad man än vill ....

Förut kunde jag ibland både sova med smink och annars använde jag tvål för att sminka av mig ........

NU sover jag ALDRIG med smink OCH har lyxat till det lite så numera tar jag bort min smink med .....


och ibland ännu lyxigare ....


Inte undra på att man kan se helt ok snygg ut med allt detta smink:


Bilden tagen inatt, inte nu på morron ...

HA EN UNDERBAR SÖNDAG

Få se vad vi hittar på, hörs senare!

1 kommentar:

  1. Vi tog bort en fläck på vårt golv med babywipes. Det gick inte få bort med något medel men skrämmande nog gick det bort med just babywipes. Vi använder inte såna på barnen längre efter det. Men använd det i ansiktet du :) haha.. babywipes eller tvål, vad är bäst? :) Kramar

    SvaraRadera