onsdag 23 november 2011

Mysigt med bebisar .....

Idag känner jag mig lite piggare, eller kanske det är för jag fått på mig lite mascara... :-)

Lite svid i ögonen och öm i halsen och ont i nacken går väl stå ut med - huvudsaken man inte har någon feber... Det går åt rätt håll i alla fall. Men sovit dåligt inatt.. Eller Julia har- hon har slutat med blöja och vaknar för att hon vill upp till pottan ... OCH HON pratar i sömn:-)
Inatt sa hon: Mamma, jag FICK inte gå själv hem. (drömde..)
Kanske för hon ville gå själv igår från dagis och skjuta vagnen OCH gå in och köpa festis när vi gick förbi en liten kiosk och började skrika och sparka och var hysterisk när hon inte fick- så jag "tvingade" henne att sitta i vagnen.. Måste alla titta så fort ett barn skriker! Tror dom att man gjort dom illa eller vad ?? Inte gjorde saken bättre att en trevlig man höll upp dörren åt oss i porten heller när vi kom hem(HON VILL SJÄLV JU...) och blev hysterisk .... När ska denna 3 års trots gå över???? Och är man själv halvdålig har man sådär med tålamod ...

Idag har jag städat och gjort lite advent: SÅ himla mysigt! Att vakna och advent ljusstakarna lyser e väl nåt speciellt!! Nu fattas bara doftljus av jul och pepparkakor som tydligen finns..









Jag har två superfina stora röda julstjärnor som jag INTE hittar! Det e lika varje år- alltid något som "försvinner" man tänker:
-Jag lägger det här så kommer jag ihåg, MEN det gör man ju inte... Blir så trött! Hoppas det löser sig ändå:-) ha ha

Jag har sålt min vagn. Känns konstigt och lite vemodigt .... varför då ?? Eftersom det inte blir några fler småbarn kan man ju inte ha allt kvar. Här ska rensas! Men känns sådär i "mammahjärtat" ....!!







Mysigt med bebisar :-)




2 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt du fått det, nu måste jag oxå adventspynta. Vad beträffar trotsiga baran, jag har ju hunnit bli "mormor" till Nellie nu snart 2,5 år. Hade glömt bort hur den åldern var, allt är "kan själv" och sen "NEJ" till allt, hon blir jättearg om jag tex ska tända en lampa som hon tycker ska vara släckt haha. Ha det gott !

    SvaraRadera
  2. va mysigt att få vara "hemma" lite.. Vi har inte hunnit med någonting i nuläget. Som du vet så är det en stressig period på jobbet, båda barnen har haft vattkoppor och man ligger efter med allt. Har inte ens hunnit tänka på advent etc... Du får gärna komma o pyssla här, hi hi.. KRAM Lisse

    SvaraRadera