måndag 28 november 2011

pepparkakshus .....

Vi har pratat engelska idag hela eftermiddagen. Har en tjej som kommer till oss ibland och är med barnen, hon pratar bara engelska. Bra för mig också:-)


Hade bestämt att göra pepparkakshus idag. Och det gjorde vi väl då, MEN fullföljde det inte tyvärr:-( Nu står det halvklart i ugnen...
I morgon ska jag köpa karlsons klister och sätta ihop tak, väggar och skorsten med. Hopplöst och farligt hett med sockret som vi gjorde på plattan ....
Så efter lite tjafs, hetta och ett bränt finger och plåster så la vi av !!! Det borde väl finnas ett lim för typ sånt här (pepparkakshus osv) som glasyr som går att äta.. Eller finns det!? Jag har aldrig hört talas om det i alla fall. Jag kommer INTE att kladda och med risk att bränna sig göra som paketet anser i alla fall. Hemskt !!



Trist när något roligt slutar i något tråkigt:-( !

Imorgon får ni hålla tummarna. Jag ska iväg och kika på en lokal som låter perfekt för mig:-) ....
Sen e det bara att komma på vad man ska göra- Hi Hi , Spännande!!

Kraaam så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar