måndag 10 mars 2014

- Tillbyggnad



Dagen gick fort! som vanligt .....

Varit ut till Ingarö en sväng för att kolla läget och nu börjar det bli mer spännande när väggar är på plats och man smått börjar att måla tak osv.
Man ser mera konkret hur det kommer bli och vad man kan tänka sig ställa möbler (det roligaste....) Mycket tid går åt till att söka, leta och titta i massa inredningstidningar, nätet och IKEA "är fantastiskt" Garderober, tvättställ, några skåp har jag hittat.

Här en underbar bild med härlig sommar tapet (som vi inte kommer ha, men ändå !) Julia vill ha ugglor i sitt rum:-) och Jane lila säger hon:-)



Den här tapeten tycker jag e fin att ha som fondvägg någonstans, kanske sovrummet med lite turkos färg... Men jag vet inte än!?


Har du själv byggt om, till eller nytt: Har du tips, idér, råd på något så maila mig supergärna på isolle@home.se - Tar tacksamt emot alla förslag!!

Idag kom även vår vän Annika ut. Hon har inte varit där sedan de satt igång och DÅ märker man verkligen skillnad på vår "lilla tillbyggnad" på 150 kvm



Det är verkligen många beslut som ska fattas. Jag hade inte ens tid att ta några bilder så därför lånade jag bilder från min fina väns blogg!! 


Jag hade med kaffe (saft till barnen/alban) och muffins från Muffinsfabriken som jag verkligen skulle bli överlycklig kom på besök här på försommaren så jag kunde fylla en hel frys full (kommer nog behövas den här sommaren känner jag på mig .....) och efter att ha läst Annikas inlägg ska hon flytta in i gästrummet, bara roligt vännen! Du har egen dörr till altanen så det är bara att ropa när frukost är uppdukad ute på verandan :-)

Lite snack med byggkillarna, vi har alltid lite olika uppfattning om saker och ting, men vi blir oftast överens tillslut ..... Oftast får jag tyvärr ge mig:-)



Nu till något ännu roligare:
I morgon ska jag vara med Julia på dagis hela dagen, ska bli så skoj! Vi ska ha samling, gå till en park, äta lunch, ha vila, barnen ska göra sitt mål, vi ska äta mellis, leka och gå hem:-)

Ser om jag får en lucka att höra av mig, kan bli svårt... hihi


KRaaaam

4 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med att ofta få ge sig i diskussioner med byggarna. I mitt fall är det ju maken som är byggaren, vilket inte alltid underlättar... ;) Det finns alltid någon teknisk detalj som jag inte har tänkt på, men som är avgörande för hur man kan/ska göra. :) Men å, vad bra det blir när det blir klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu Jennie, det är svårt att släppa "man kan ju bäst" grejen:-) KRaaamK

      Radera
  2. Det är bara att säga till så kommer muffinsbilen på besök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra Peter, Hihi!!!! KRamKin

      Radera