lördag 29 mars 2014

ÅBCCBÅ



Godmorgon tidiga söndag!
07.30 upp och hoppa, hungriga barn och solen skiner:-) men ändå kallt (kände jag nu när jag var ut på balkongen)

Kom du på?
Vad händer om du tar bort Å´na? "Du får C´na mellan "B´na" , vilken humor- jag vet !! Kul :-)



Idag väntar bio för mig och Julia och Jane ska följa med en kompis på badhus, brrrr! Sen får vi se vad som hände. Inga direkta planer mera ... skönt!


Kom ihåg att ställa om klockan ikväll / natt !!

Så ska du ställa klockan

Hur ska du som läser det här komma ihåg att ställa om klockan?
Här får du några tips:
• Ställ ut trädgårdsmöblerna redan i dag, så undrar du säkert i morgon bitti varför du gjort det – och tänker, att "jovisst, det är ju sommartid."
• Ställ väckarklockan på 02.00 i natt och skruva fram visarna en timme.
• Skriv en stor lapp och lägg på köksbordet och påminn dig själv.
• Redan innan du lägger dig i kväll kan du ställa om armbandsuret och väckarklockan. Och glöm inte den stora klockan på väggen och klockan på mikrovågsugnen och ugnen och radion. Då vet du att det är rätt tid när du vaknar i morgon bitti.
• Eller så struntar du i allt och sover hela söndagen...

KRaaam

1 kommentar:

  1. Hehe, ja den där rebusen lärde jag mig som liten (eller ja, jag kanske var kring 13) och tyckte den var jättekul! Hade en kompis som inte fattade den däremot, det tyckte jag var ännu roligare, haha!

    SvaraRadera