lördag 22 mars 2014

Curling på hal is !


Vaken?

Som sagt, nu är man lite trött! Upp alldeles för tidigt (för en lördag) och sedan en hel eftermiddag på isen:-) Ett stort gäng åkte partybussen tillsammans ut till Danderyds curlingklubb. Denna buss går att hyra och passar perfekt för roliga tillställningar. Det finns till och med ett dansgolv på bussen:-)

Väl framme möttes vi upp av ett trevligt gäng som fick "ta hand om oss". Bland annat curling-proffset Anette Norberg (Anette har vunnit nio SM-guld och mycket mycket mera)
Det var bara en tror jag på bussen som tidigare provat curling. En fantastisk sport men svårt som attan (halt var det också...) vi fick låna särskilda skor (den halaste skon på vänster fot om man var högerhänt) och en lika sko på den andra foten som var inte fullt lika hal (men grymt hal ändå...) hjälm var ett måste (tack och lov) och det var inte varmt här inne!




                                                                      Jag och Anette

Vi fick lite information hur man gör och sedan var det dax för match! Några lag gick det bra att spela mot och några sämre .... I mitt lag var det bland annat jag, mina fina vänner Annika Duckmark och Annika Ljungberg

När det var dax för match hade vi inte ens börjat öva, och inte hade vi hunnit pratat klart heller .....  Vilket färgglatt gäng:-) !!

Vinnaren blev inte mindre än familjen Fylking & familjen Fuglesang! Det borde varit vi, men ok då ´ .....


Det bjöds på kaffe och massa annat mumsigt! Tack snälla Muffinsfabriken som var de som stod för mycket av det goda!



Tack för en mysig dag och kväll kära vänner och ett extra stort tack till Johan Petré & Mattias Frisk för att ni ville ha oss med:-)!
"attans Mattias fick jag ingen bild på" men Johan höll sig framme, hihi




Jag kommer absolut "curla" vidare, både när det gäller barnen och isen :-) Kram & Sov Gott !!

1 kommentar: