lördag 15 mars 2014

Gröna fingrar ...


Jag har inte gröna fingrar .....  men snart kan jag lite om buskar, träd och blommor också :-)

Några lättodlade blommor jag kan tänka mig:

                                                                     - Luktärt (vita och ljuslila)


- Näva  (vit, lila och ljusrosa)
Nävor - lättodlad favorit för alla lägen
Familjen Geranium, eller nävor som vi säger på svenska, rymmer mängder av olika perenner för trädgårdens alla lägen.Detta är lättodlade och tacksamma växter där man kan hitta arter som avlöser varandra i blomning från senvår till höst. På senare år har det även kommit många nya sorter som remonterar, blommar om, och då kan hålla på att blomma från juli till oktober i stort sett utan uppehåll.


Buskar: Smultronschersminer (vit) som luktar smultron och kanske Ölandstok - ljusrosa och lila, fina!




Min pappa har åkt "hem" till Hudiksvall igen och alla går i myskläder och det är lugna lekar och kojjor som byggs.... Grannkillarna är här och det hörs fotboll i bakgrunden:-) Det går åt mycket papper till alla näsor... Solen skiner utanför fönstret men det blåser och det låter som fönstren snart ska gå sönder .... !
Lunchen blev det pannkakor med sylt & grädde och middagen orkar ingen tänka på ÄN !! 


Annars händer inte så mycket mera just nu... Vi tackar nej till allt som händer. Har bara ett mål nu!!!


KRaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar