tisdag 18 mars 2014

Mörkläggningsgardiner

Godmorgon!

Alban är iväg på jobb (glömde fråga vart .....) tyskland "kanske"så jag lämnar på skolan och sedan dagis. Tillbaka till skolan eftersom idag är det vår tur att vara "rastvakter" ........
Rätt roligt (kanske inte i detta väder och när man inte är 100% bra men annars att vara med på skolgården och kolla in alla härliga ungar!) Tisdagar fisk och potatis, jag prickar alltid in "fel" dag:-)..

Igår var vi en snabbis till Ikea:

Jag frågade till och med om dessa var heltäckande. JA, fick jag som svar! Om jag säger så här: Köp inte dessa om du vill ha riktigt mörkt i ditt sovrum! De släpper in alldeles för mycket ljus (för min smak) men då vill jag heller inte ha en enda "glipa" med ljus när jag ska sova:-) Då lägger jag filtar på gardinstången, hänger lakarn i fönstret under rullgardinen, tejpar i kanterna eller allt som krävs för att få ett svart sovrum!


De får vara kvar och sättas upp i något rum för "mindre känsliga" .... Ska testa Hemtex mörkläggningsgardiner istället. De har även 20% rabatt på alla gardiner för tillfället hörde jag:-)




En sväng ut till bygget blev det också så klart. Tjejerna kommer bli överlyckliga över sitt fina badrum.. Lite crazy:-) Man blir glad av färg, sant! Vi kommer "tydligen" inte bo här utan ha det som sommarhus. Kanske det skulle gå att övertala men just nu orkar jag inte!



 


XXX

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar