onsdag 14 november 2012

Ostkakans dag idag !



Varje dag finns något att fira :



Den 14 november firar vi sedan 2004 Ostkakans dag efter vad som skulle kunna vara initiativ från en stor svensk producent av just ostkaka.
Ostkakan kommer ursprungligen från Småland och har av centerpartisten Margareta Andersson föreslagits till Sveriges nationalrätt.
Att laga Ostkaka tycker de flesta är väldigt komplicerat men det finns flera tillverkare som säljer produkten så .....
Den enda gången jag äter ostkaka på året är Midsommarafton, Vi firar nästan alltid på en liten forngård i Hälsingland/Forsa (Fränö) och där är tradition att äta ostkaka:-) Med mycket saftsås ,,,





I går ringde en man från programmet Halv8 hos mig till min mamma och ville ha med henne i programmet och sa att någon anmält henne, Det var så klart jag och Jane. Vi tyckte hon skulle passa perfekt! Hon är så duktig att göra all sortes mat, efterrätter och allt! Frågar man henne efter receptet säger hon att hon tog det hon hade hemma ..... Jaså, då skulle jag aldrig kunna varken laga mat eller baka:-)
Hon tackade tyvärr nej;-(

Visst ses vi senare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar