söndag 4 november 2012

Blev sent .....


Det blev sent i går! Jag hade allt kvar att göra när klockan slog 22. DÅ var det dax att börja packa upp, tvätta, plugga, sätta på sig mysdress och ta ett glas vin....

Ville umgås med barnen, framför allt med Jane som gärna ville gå igenom både våra 6 dagar, kvällar och nätter då hon varit borta och hennes egna såklart:-) Det hade hänt mer i hennes berättelser än i våra ....
De hade byggt snögubbe, varit och hälsat på moster och kusin samt åkt 8 mil till bästa badpalats och varit till ett lekland en dag i 5 timmar. Två dagar hade de myst, gått på stan och gosat sa hon. Och inte konstigt att hon grät och längtade tillbaka när kvällen kom och vi inte tog fram Fia med knuff eller Yatzy .....
Men det blev lite bättre då Julia somnade och vi fick ligga och prata och mysa ensamma i lugn och ro och kramas. Jag tycker det e viktigt att inte somna ledsen!!


Det är rätt svårt det där. Man e ju rätt liten länge! Hur länge beror väl på vem man frågar!? Men jag kan tycka att vi "tycker" barnen är stora så fort. Är det målet då vi säger vid ett års ålder: Vad stor och duktig du är .......   Kanske, kanske inte!?

Låt barn vara barn och se istället till att visa att DU är vuxen! Det glöms bort ibland .....


Stor Kraam, nu ska vi leta upp nåt skoj att göra:-)


PS. Om någon råkar läsa min blogg som jag känner..... vill jag bara informera om att ifall du Smsar mig. Vän, syster eller någon annan kan jag svara: VEM ÄR DU? Tro inte jag blivit knäpp (are) utan det beror på att alla mina namn är borta. Jag ser bara nummer i min mobil ?? Har väl kommit åt någon inställning,,, men vilken? Och eftersom jag bara kan TRE nummer i huvudet så kan det bli problem ett tag framöver, Sorry!!!! DS.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar