onsdag 10 oktober 2012

Tack, orättvist och lite annat ....



Jag och A tog en lunch innan jag tog tunnelbanan ut till Outleten. Lunchen åt vi i "hemma krokarna".... och jag är så glad att Koh Phangan även nu kommit hit till Östermalm. Även innan jag bodde i Stockholm och man var "ner" på besök var Koh Phangan på Söder/Skånegatan en favorit. Problemet var att man alltid fick vänta så lång tid på att få ett bord. Det spelade ingen roll om det var vardag eller helg, om klockan var dag eller kväll. Och man får inte boka bord heller. Känslan där inne är som man sitter i Thailand och äter, och fruktansvärt god mat! Värt ett besök !!!



Något som även är värt ett besök är outletten som Love Forever har nu under helgen! Så fina kläder, smycken, skor och gott vin:-) Till och med jag hittade dit .......
Tyvärr glömde jag min mobil på stället så därför har jag inga bilder än! Jag träffade en mysig tjej som även hon var på plats och jag fick låna en bild av henne (tagen från hennes fantastiska, fina, gripande, tragiska, och vackra blogg) Du måste bara gå in och läsa den!! Livet är verkligen orättvist!
http://blogg.amelia.se/cancerbloggen/
Det här är Anna:  
Anna Pehrsson, 30, upptäckte en knöl i bröstet för fem år sedan.Trots att hon tidigt sökte vård, och trots tidigare cancerfall i släkten, missade läkaren genom en slarvig undersökning att upptäckta sjukdomen.
Anna bestämde sig att operera bort knölen i bröstet i alla fall - men hamnade då i den vanliga operationskön. När hon slutligen fick vård ett år senare hade cancern spritt sig till lymfkörtlarna och lungorna.
Den här bloggen är hennes egen berättelse om hur det är att vara ung och leva med en obotlig sjukdom. Och om hur viktigt det är för unga tjejer att stå på sig - och inte nöja sig med undermåliga läkarundersökningar....

Här fina Anna & jag


Jag har en supermysig vit poncho och ett par läckra skor samt mössa från Love Forever och Anna köpte denna fina klänning. De kläder jag köpte får du se i morgon. Några fina tunikor som jag inte kunde motstå. OCH fick jag med mig en helt underbar, vit, mysig päls hem!!

Tack snälla Terese för allt, och Ankie så klart för att du är så snäll och skjutsar hem min bästa Sam till sitt hem:-) Vi ses i morgon! Stor Kram
















1 kommentar:

  1. Ser jättegott ut med thaimat!Nu blev jag riktigt hungrig.. Är det något jag saknar från våra resor till thailand så är det verkligen maten!!!
    Kram

    SvaraRadera