onsdag 3 oktober 2012

Par i terapi ... och Hosta

Hoppas du har en bra onsdag kväll!

Jag sitter och äter mina absolut favoriter: Knäckebröd (små rutor med skinka och avakado) Så otroligt mumsigt! Det knaprar som dill & gräslökschips, smakar så gott och jag vill bara ha fler .....



Sitter samtidigt och kikar på en länk jag såg hos en vän från Hudiksvall som jag varmt kan rekomendera. Alla känner nog igen sig i något, och det är ju alltid bra med tips, råd och en liten tankeställning!? Det behöver absolut inte betyda att man har en usel relation, utan man kan lika gärna ha en super bra relation. Kika får du se:

www.svt.se/par-i-terapi/


Jag hade tänkt att gå iväg och träna imorgon men vi får då se hur det blir med det... min kropp gör ont efter gårdagen (såå otränad är jag...) tydligen. Det sägs att man ska fortsätta fast man har träningsvärk men undra hur det skulle gå när jag knappt kan resa mig upp utan att först tippa på sidan.... Och inte har det blivit bättre idag av att vår hiss inte fungerat. Jag har sprungit upp o ner för 6 trappor jag vet inte hur många gånger under dagen men bara två av gångerna har jag burit vagn, regnkläder, skor och lite annat roligt:-) Just idag !

Barnen har fått hosta. Alltid samma tid varje år ....  Är det för att det blir kallare? Eller vad kan det bero på. Jag tycker inga hostmediciner (för barn hjälper)! Det enda som jag tycker är bra är tyvärr Cocillana som dessutom är receptbelagd.. men det funkar! Vet att man inte ska använda på små barn/ under två år men om man tar bara lite, lite så går faktiskt hostan över ... alla får avgöra själva men för oss har det funkat bra!

KRaam så ses vi imorgon hoppas jag! Oj höll på glömma, MÅSTE bara få visa dig en fin bild jag tog idag på en av mina favoritaffärer Drömhuset: / Snart e det jul!





2 kommentarer:

  1. Visst är det bra?! Man skulle ha en liten Poul i väskan vad man än gör! Hihi!Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Oscar har oxå fått hosta främst på natten....så jobbigt ju :/ Hoppas det går över snabbt. Spännande me er Nigeria resa :) Fina bildr, hoppsa ni mår bra, kram kram Lina

    SvaraRadera