måndag 22 oktober 2012

Oj ,,,,,

Hej min vän!
Hela jag känner mig lugn och det känns riktigt bra, trots att mitt huvud känns som ett kaos. En lång dag med massa prat, känslor och inlärning! Jag är på väg mot något spännande. Det känner jag!

Dagen började med presentation. Vi är totalt 16 elever som ska gå samma utbildning men med lite olika mål. Vissa vill starta eget, några vill för sig själv komma ner i varv och lära sig hantera stress, några vill komplettera sitt befintliga arbete. Ett mycket härligt gäng där jag redan blivit vän på Facebook med några:-) bara de´ :-)


Super duktiga Ingela Gullberg som var med oss hela dagen och har själv en stor erfarenhet av ämnet och arbetat länge på Hälsoakademin Europa AB

Vi hade även med oss via Skype VD Desirée le Grand Ask som var den mest sprudlande, energigivaren jag någonsin lyssnat på, wow! Hon bor i Spanien med sin familj och tanken är att hela gängen ska åka ner till Marbella i maj för att bo på en kursgård vid havet och ha lite föreläsning där. Låter ju inte helt fel,,,,



Här en av de böcker Desirée skrivit, som vi har uppgift att läsa nu ;-) Spännande! Hade jag inte varit så trött hade jag börjat läsa redan ikväll.

Hela gänget satt tillsammans och åt en fantastiskt god lunch! Säger det igen, vilket gäng! Här några av de sexton.



Dagens föreläsning var med inriktning på:
Kommunikation (tänk på varje ord du läser)

-Kroppsspråk
-Att höra det du ser
-Reflextioner
-Att inte ha någon egen agenda/förutfattade meningar
-Plocka fram Jagét, Vem är JAG?! När jag är den jag är hur är jag då?

Kommunicera utifrån vem du är - och inte vem du borde vara och vad du borde säga- så kommer det du vill förmedla att nå fram!

Det finns fyra grundpersonligheter som jag även fått lära mig inom försäljning:
-Röd, Gul, Grön och Blå
Alla vi människor är olika och handlar olika och en bra grundregel är väl:
Du kan aldrig ändra någon annan, du kan bara ändra dig själv!  
(hitta ett bra sätt att hantera situationer så att du själv mår bra, sätt att tänka)
Vi är alla vår egen VD !!
Vi själva bestämmer över vårt liv!

Nu väntar massa läsning, plugg och träffar tills vi ska träffas hela gänget igen och då kommer vi prata mycket om stress!



I dag vill jag avsluta så här om morgondagen:
"det enda vi vet är att vi inte vet nåt" !!

eller så här:
"den största gåvan vi kan få - är en ny dag" !!

Tro inte jag blivit knäpp, allt e rätt självklart när man har "tid" att fundera lite på livet, sig själv, känslan osv. och allt kommer självklart från det fantastiska företaget Hälsoakademin Europa AB !!!

Nu har jag lite att göra den närmaste tiden...



Ge dig själv en stor kram ikväll och säg:
FAN, vad jag är bra! 

Eller ge din sambo, kille, man, mamma, pappa eller kompis en kram och säg samma sak
(reaktion? skit i det!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar