måndag 9 mars 2015

Vid hosta ...


Det har funnits enligt mig bara en sak som gäller och fungerar när man får hosta! Det är den receptbelagda hostmedicinen Cocillana!
Nu har jag tagit detta några dagar och hostan går inte över ?! Jag blir tokig! I dag var första dagen på nästan två veckor jag gick en timmes promenad men inte ens det har jag gjort nu på länge. Idag kände jag att jag inte kunde hoppa över! Sol, vår och benen vill få röra på sig igen!!


Dosering

Flaskan bör omskakas före användning. Ej för långtidsbehandling.

Vuxna: 5-10 ml 3-4 gånger dagligen.
Barn:11-12 år (30-40 kg): 3,5 ml 3 gånger dagligen.
Barn 6-10 år (20-30 kg): 2,5 ml 3 gånger dagligen.
Barn 3-5 år (15-20 kg): 2 ml 3 gånger dagligen.
Barn 2 år (13-15 kg): 1 ml 3 gånger dagligen.
Bör ej ges till barn under 2 år.

5 ml= 12,5 mg etylmorfinhydroklorid.
 
Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar