onsdag 22 oktober 2014

Releasemingel ikväll


I dag är det riktigt kallt!! Brrrr....  och det första jag omedvetet tänker är: -Hoppas inte barnen fryser!!

Ikväll är jag bjuden på ett event jag inte alls hinner med att gå på, vädret är inget vidare, barnen kommer få vara ensamma en stund,  och det är en bit från T-banan att gå ..... (visst är det lätt att boka av saker i sista sekund)

MEN, självklart kommer jag gå! Det är min barndomskompis som skrivit en bok och ikväll är det hennes kväll !! Ska bli så mysigt även om jag inte har möjlighet att bli så länge ...



" Det är julafton och ett våldsamt snöoväder lamslår Hudiksvall. På eftermiddagen nås Polisen av ett larm. Henna Pedersen, gift med Sveriges bästa fotbollsspelare, har hittats ihjälskjuten i hemmet med parets två små barn som enda vittnen. Familjen har just återvänt till Sverige efter många år i Italien. Den hemvändande polisen Johan Rokka får brottsutredningen på sitt bord. De enda trådarna värda att följa upp är ett läderband som offret hade runt halsen och ett okänt telefonnummer i hennes mobiltelefon. I ett försök att få fram mer om offrets tidigare liv åker Rokka till Italien. Ju mer han nystar i brottet desto säkrare blir han på att fotbollsspelaren döljer något avgörande, och att han egentligen inte kände sin fru. Under tiden dras Rokka dessutom in i en erotisk affär med den förföriska dottern till en barndomsvän. När ytterligare ett kallblodigt mord sker inser Rokka att hans jobb och förflutna obönhörligen kommer att ätas samman.."

Jag spar min läsning till semestern. Ska bli spännande. Kan väl avslöja att jag läst liiiiite här och där redan:-) ....
Tycker absolut du ska köpa boken! En perfekt julklapp om inte annat! Gå in HÄR !!!!



Så här såg det ut på ett konditori i Hudiksvall igår :-) En bra idé och tack Hudik för att ni inte glömmer bort "de som flyttat"!


Ses ikväll Gabbi, Nu ska jag åka till skolan och hämta upp två barn, Jippi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar