måndag 27 oktober 2014

Fantastiskt att bada med delfiner !





Jag vill och hinner inte sätta mig ner vid en dator på dagen!! Det är liksom full fart från början till slut :-)
Eftersom vi nu har tre timmars skillnad så vaknar vi ju lite senare än vanligt. Det blir efter 9.00 vår tid och då är klockan endast 06.00 hemma. Innan vi är klar på frukost är det nästan lunchtid.. haha

Alban och jag brukar hoppa lunchen men barnen vill ändå ha lite att tugga på och vi äter middag runt 19-tiden.  Vid poolen går de runt och bjuder på apelsinklyftor och glass ....  Vårt hotell ligger "granne" med ett Vattenland så gästerna på vårt hotell har fri entré på vattenlandet och slipper köa. Annars är det inte mycket som ingår här (inte ens frukost)


Vi tog en sväng förbi vattenlandet idag innan vi åkte taxi till Atlantis (ett stort hotell, turistställe, där man även kan bada med delfiner) Inget hotell jag skulle vilja bo, jag skulle komma bort typ hela tiden!! Här är 2500 rum! Man får åka mellan de olika vattenland, beacher, restauranger, delfiner och mycket mycket annat ...

Man vill tjäna pengar på allt. Fotokillar och tjejer står överallt och sedan får man beställa kort de man önskar... Jag har egen fotograf och billig är han också :-) .....





Här är verkligen de finaste, renaste stränder jag sett! Vattnet så klart, och dessutom så varmt att jag kan bada! 37 grader hörde jag idag ..... UNDERBART! Vi ser vårt ställe rakt över havet.



En genomgång så man får lära sig lite om djuren. Blåshålet (andningen) ögnonen får man inte röra. Det finns olika täcken man bör veta och göra och händerna under vattnet för att komma åt och krama den:-) De känns verkligen som uppblåsta balonger ... Fantastiskt att få bada med dessa djur!!





Jane dansar med delfinen. Några kastade ring, pussade eller vad man nu önskade göra:-)


KRaam så ses vi imorgon kväll:-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar