lördag 25 oktober 2014

Framme i Dubai & allt bra !!



Resan hit gick bra, även om vi redan innan start var två timmar försenade. Dubai är bra ställe att åka med bara 6 timmars flygresa. Vi kom fram mitt i natten och hade turen att bli upphämtade på flygplatsen av vänner som bor i Dubai men är "hemifrån Sverige" Tack Petra, Christian och Sophia (som går i skolan i morgon) det gör alla barn här i Dubai. Söndagar = skola , fredagar och lördagar = helg och lediga.
De hade till och med fixat mat mitt i natten:-) Barnen ville bara en sak: Sova!!

Dagen har varit bra och vi checkade ut från våra vänner och in på vårt hotell. En liten guidad tur på väg från A till B. De bygger överallt, ju högre desto bättre tror jag .....
 

Ingen dålig utsikt har vi heller....

Vi har badat, klättrat, ätit och haft en bra eftermiddag. Jag låg i en solstol och bara hörde vågornas sus en liten stund (vid bästa/skönaste tiden vid 17 innan middag) behaglig temperatur, endast 30 grader .... tyckte själv jag fick till ett bra, långt blogginlägg med fina bilder och vad hände? vipps allt raderades.... attans!!
Djupt andetag och börja om. Alla vet ju att det ibland kan ta flera minuter att ladda upp en enda bild. Så OM detta försvinner nu, så skriver jag inget nytt:-) Trött & måste sova. Blev alldeles för lite sömn natten som var!!
I natt ställs visst klockan om en timme och då blir det TRE timmars skillnad mellan Sverige & Dubai.......


Hoppas ni har det bra, stor kram från Oss



 
 

  
Sov Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar