måndag 21 januari 2013

Hjärnan och Mental Träning ...


En lärorik, spännande dag där ämnet för dagens föreläsning var Mental Träning.
(Tänk att possitivt tänkande påverkar vårt undermedvetna mer än vi tror ....)

Vi har gjort övningar, pratat, lyssnat och lärt oss mycket om vår hjärna och dess funktion. Att vår högra hjärnhalva styr känslor, tankar mm medans den vänstra sköter logistiken, tidsuppfattning, räkning osv. och att sedan "korsträning" gör att vi kan se till att båda arbetar samtidigt:-) ...


Visste du att det finns en koppling mellan hjärnan (det vi tänker) och vårt imunsystem, Bra att veta!



Vi har pratat Avspänning / Avslappning och tränat på att verkligen vara här och nu, och hur lätt är det??

Ett härligt gäng med samma mål, att klara av denna utbildning och känna sig nöjd som lyckats! Jag hoppas och tror självklart på oss alla!



Efter några timmars föreläsning var det dax för en liten paus och såklart åkte många mobiler fram.... även min:-)



Jag längtar redan tills i morgon då fortsättning följer 9.30-17.30! Vill du söka denna eller någon  annan utbildning hos Hälsoakademin Europa AB så klicka HÄR!

Nu måste min hjärna vila:-)  Det susar tanke, känsla, fakta i mitt huvud just nu,,, ??

Stor Kraam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar