tisdag 15 januari 2013

Glad:-)


Jag blir så glad varje gång den kommer!! Det är värt varenda krona. Även om man bara öppnar, bläddrar igenom och sedan tänker att man ska läsa lite mera noga "sen".. Ofta blir "sen" aldrig av tyvärr.



Denna gång ska jag inte öppna, jag ska spara massa bra tidningar för att ta med på vår resa till Thailand.
Jag har ändå massa plugg att läsa så det gör inget ...
Varför heter det semester? Ofta  (i alla fall med små barn) är det soligt och härligt väder Okey, men semester? ja, sådär... Ofta tycker jag man varit iväg och knappt tittat på borden bredvid då man varit nere på restaurangen och ätit..... man har absolut inte kunnat legat och läst en tidning:-) men vi kallar det semester ändå. Nätterna är precis lika som hemma. Vaknar flera gånger och ibland har det hänt att man varit uppe och gått runt, runt med barnvagnen klockan 05.30 för att man inte vill väcka de andra. Ett år blev jag kompisar med både personal o städare på hotellet eftersom vi var vaken och i farten långt innan alla andra..

Men sist vi var iväg kände jag för första gången att det var semester, barnen har blivit större. 3,5 -4 års ålder är en magisk ålder. De börjar till och med bli intresserad av andra människor. De skaffar egna kompisar, leker och klarar sig en del själv. Och det allra bästa. Sover ofta hela nätter. Har man riktigt tur kan det bli 11-12 i sträck! Bara det,,, LYX!

Kvällen är lugn, inga ansträngningar mer än mat, tv, inbjudningskort och bad:-) Ute har det snöat precis hela dagen, så nu blir det pulka i morgon igen:-)



Stor KRam




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar