torsdag 3 januari 2013

Hassela


Redo för en dag i skidbacken! Natten var bra förutom att jag hade några fjädrar som stack upp i kroppen varje gång jag vände mig....



Älskar frisk luft. När man kommer in känns det underbart. Mitt ansikte är hett och benen känns lagom skakiga ... Vi är hemma tillbaka i stugan igen. Att åka till Hassela från vår stuga är perfekt. Det är endast 5 mil och känns som man är i fjällen... En natt och två dagar räcker för att få lite variation. Barnen hittade så klart kompisar och ville stanna. Vi har åkt skidor, ätit och bara haft en bra dag. Jag har åkt skidor sedan jag var väldigt liten men nu åker jag väldigt sällan. Jag gillar att åka när solen skiner, man kan sitta på stavarna som man lägger på skidbindningen och spana in folk och dricka varm oboy och mackor. Det blev inget sånt idag men vi hade det toppen ändå!


Här Jane med morfar som är en hejjare i backen, det är bara att flytta på sig när han kommer susande ....



Vi hittade en superbra pulkbacke som jag och Julia åkte några gånger i. Jag skrek så jag fick ont i halsen, gick såå fort men roligt var det!



I morgon går tåget tillbaka till Stockholm och storstan för oss. Då har vi varit ifrån vårt kära hem nästan två veckor ...

Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar