måndag 14 januari 2013

Härligt gäng med massa energi !!


Hemma igen och vi har hunnit med väldigt många punkter ikväll! Huvudämnet idag var Hälsopedagogik, Vad innebär begreppet hälsa för dig? / Balans i livet, villkor/förutsättningar. En viktig del hur vi tänker: KASAM - Känsla av sammanhang ... osv
Vi är en bit på väg, och det känns riktigt bra när vår lilla härliga grupp ses! Man blir taggad, peppad och har ont i magen efter allt skratt när man åker hemåt ....

                                                                       Ankie, Kicki, Eva och Jag


Fotografen /bartendern var ingen höjdare:-) ... men när han frågade när vi nästan var ute om vi inte skulle betala skrattade "och skämdes" vi så vi höll på att kissa på oss! Jag skulle inte smita från notan (kanske när jag var 18, men inte nu!)

Att åka T-bana på kvällen gör mig inte kaxig ...  Jag drar alltid ner mössan, stoppar in håret och pratar i telefonen (även idag fast jag inte hade något batteri kvar...) När jag klev in i vagnen var det fullt på ena sidan och tomt på andra (förutom två personer som satt och halv "sov") En kille hade tatueringar hela händerna, rakat hår, en åtsittande grön militärjacka och tennisdojjor (hur vet jag det när jag knappt vågade titta på honom...) och på andra sätet satt en man i munkbyxor och luktade alkohol. Inga gick och satt sig nära dom? Jag tänkte: Vad skulle jag känna om folk står upp fast det finns platser lediga bredvid mig ..... Och om sanningen ska fram, Är faktiskt de som "ser" farligast ut de som brukar vara snällast medans de som "ser" ordentlig och snälla ut är de som inte alls är så snälla alla gånger.
Klart jag satt mig på den sidan! Men jag var ändå lite glad när jag var framme vid min station och de satt kvar:-)


Stor KRam, nu väntar sköna sängen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar