torsdag 5 juli 2012

Längtar efter barnen .....


Det blev rätt lugnt i går men så fort jag dricker mer än något glas vin har jag svårt att sova och komma till ro .... vet inte varför!? Jag vaknar hela tiden och har svårt att somna om. Gud så skönt att man inte är 20 längre, då skulle man ju aldrig kunna sova :-)

Envis som jag är låg jag ändå kvar i sängen till halv 10. Helt ensam, skönt och bara sträckte mig, blev lite rastlös och satt på tv:n. Ovan men underbar känsla! Alban åkte iväg på jobb redan innan jag vaknat:-)
Det bästa med att gå ut på krogen är väl ändå att man är så glad att "slippa" ut och "parta" varje helg ....  När man var liiiite yngre och gick på 20 års fest fanns det väl inte en tanke att gå hem INNAN festen slutade, man spanade både in killar OCH likaså dök det ju alltid upp massa snygga tjejer. Vad hade de för kläder, storlek på kläder ?, ögonfransar, storlek på skorna, storlek på allt annat också...
Sedan när det var en del 30 års fester blev det hemgång kanske lite innan festen slutade och alltid var det någon som träffat "en ny kärlek" börjat snacka barn...  Det där med klädstorlek och annat trams började försvinna men nu började det pratas om "vad som var äkta och inte.." Naglar, hår, väskor  mm mm .... (det var då jag upptäckte hur Stockholm funkade:-)

IGÅR kändes det skönt att gå på 40 års fest!!! Det enda jag kom att tänka på var när det var en "tjej" i +40 års åldern som hade en snygg vit kort klänning. VART var hennes "gropar i benen" ..   tror det kallas Celluliter:-) Hi Hi
Det ÄR ok att inte stanna längre än man själv vill. Jag går hem när JAG VILL, vad andra än tycker och tänker! Börjar en fest klockan 17 är det inte konstigt att man sover klockan 01 .... :-) Jag börjar bli mogen ,,,

                                                            Ps. Det är inte jag på bilden... Ds

Runt 11 tog jag på mig lite kläder, idag är en perfekt "dagen efter" dag. Ingen sol men varmt i luften! Jag gick och köpte en macka och frukost och åkte till min fina vän Annika som jobbar idag ute på en butik på Lidingö. Vi har inte setts på snart tre veckor så det kändes som ett måste idag på min "egen tid dag.." att få träffa henne!! Det blev inte så länge... men ändå !

                                                               en gammal bild på oss 2

Om bara några timmar går mitt tåg "hem tillbaka till Hudiksvall" Jag LÄÄÄÄNGTAR till barnen" !!!!
Två nätter och en dag är alldeles tillräckligt långt för att ha "egentid". Hade inte stått ut en dag till....... sån e jag. På ont & gått ...

Kraaaaaaaaaaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar