torsdag 8 januari 2015

Overall !!



Då Julia som presis fyllt 6 år säger till mig att X:s mamma säger att det är töntigt med overall vet jag väl inte om jag ska tro hennes ord....
Brukar jämföra dessa små troll med "vissa skvallertidningar" ....: Det kan vara långt från sanning, MEN det ligger ofta NÅGOT litet bakom det hela :-)

Mitt spontana svar är:
- Be X mamma ringa till DIN mamma så ska jag berätta för henne vad som är töntigt och inte!!
Är det konstigt att det nästan vägras sätta på overall i skolan då "någon" kommer med ett uttryck som att overall är töntigt!!?
Själv tycker jag det borde vara lika självklart och lag på att ha overall från 1 December som att byta till vinterdäck ett visst datum!!
Det ÄR kallt på vintern, och det blåser, och man kan ha lite kläder under och ändå inte frysa, det går snabbt att dra på för att komma ut på rast, den är praktisk, man kan sitta på backen, i snön, i lerhögar, den sitter inte åt och är inte alls ful och töntig !!!




 Började att googla och NU vet jag vad JAG önskar mig nästa ggr jag fyller år i Oktober .....


Borde kanske passa på NU! Det är ju super rea på stan .... nästan så man inte vågar sig ut!! Idag fick dessa skor bli mina. Var nära att köpa de innan jul, önskade mig de i julklapp men fick dom inte så meningen var nog inte att de skulle få bli mina.... men idag stod de på hyllan och väntade på mig! REA och allt, de fick följa med hem och det känns så himla bra!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar