torsdag 15 augusti 2013

Kan man säga upp sig som mamma?


Att ett fåtal trevliga timmar utan barn kan ge så mycket...   Skratt, sanning, överdrift och vänner. Ett bra event som vanligt, tack Petra! Jag skyndade hem som vanligt efteråt och körde bil fram och tillbaka till stan så inte ens ett glas champagne som de flesta andra skålade i blev det..

Det jag minns och som rörde mig starkast under kvällen var när Louice Hallin berättade att det i Sverige öppnat 4 kliniker som hjälper barn att vänjas av med mobil och datorer..... HEMSKT!!
Likaså kan barn uppfatta sina föräldrar som ständigt är anträffbara, pratar i mobilen ofta och därmed inte är mentalt närvarande uppfattas på samma sätt som en alkoliserad förälder ....




Jag kunde inte bestämma mig så jag köpte båda Gunillas böcker. 200:- totalt. Hon berättade själv om sitt liv som småbarns o. tonårsförälder, relationer och om att bli trött av all logestik som uppstår när vi får barn...



Jag avslutade kvällen med en promenad till bilen och efter att ha haft foppa, ballerina, sandaler och flippflopp flera månader kändes det nästan omöjligt att ta sig fram i dessa ..





I dag har dagen börjat i stallet som vanligt... Har även bäddat på lägret inför övernattning då 15 tjejer ska sova över där och i morgon är sista dagen på ridlägret. Helgen väntar och sedan börjar äntligen både skola och dagis igen. Roligt, spännande, skönt tycker alla. Äntligen lite rutiner, ha alla saker på ett och samma ställe ....

Snart väntar modemässan!

KRaam



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar