onsdag 28 augusti 2013

Idol




De är idoler ! De sjunger, dansar och är tydligen helt klart bara bäst !!? Sisi & Rocky.
- Vem tycker du är finast mamma? frågar Jane 8 år.
- Jag känner dom inte Jane säger jag så jag kan ju inte säga ...
- ??


Jag försöker förklara att jag gärna vill träffa och se hur personen är först, och sen beroende på hur man beter sig, är osv kan jag säga vem jag tycker är finast.... Man kan ju bli hur fin som helst om man uppför sig "fint" och tvärtom ....


Det gäller att tänka till innan svaret kommer, men det är svårt!!
Hade ju lika gärna kunnat sagt: Jag tycker ingen e särskilt snygg, men båda rätt söta. Lite för korta tröjor och de spelar äldre än de är ... bla bla ..... kanske lite för långa och smala för min smak men ........


Det är vår uppgift att försöka få barnen att inse att allt handlar inte om utseendet! (tidigt!) på ett smart sätt! Det kan vi .......  Vi har massa emot oss som tidningar, reklam, telefoner mm mm. Men vi kan väl åtminstone försöka ... Det borde vara förbjudet för alla föräldrar att stå framför spegeln (när barnen ser och hör) och kritisera sitt utseende (fet, ful, tjock, smal, banta, stor näsa, liten näsa, stora ögon, små ögon, sneda ögon, fula öron, sneda tänder, fula armar, för smala armar, fula axlar, små bröst, stora bröst, hängmage, dubbelhaka, små läppar, hängiga ögonlock, födelsemärken)- listan går att göra lång! Är någon perfekt, och vad e perfekt! Att vara nöjd med sig själv kanske ..... Det tycker jag e snyggt!






Kraam




1 kommentar: