måndag 15 april 2013

Kärlek


Hej min vän !!
Jag vet att barn mår bra av att få sköta sig själva, städa själv och få ta eget ansvar. Tiden gör tyvärr att det inte alltid funkar ...
I dag har "hönsmamma" städat båda barnens rum (och kastat allt som jag tycker borde kastas) med en förhoppning om att ingen märker:-) Vet inte HUR många papper där det bara står namn eller mamma är bäst på som jag hittat, listor på kompisars namn och massa mattetal, man kan ju inte spara allt! Jag brukar spara mycket, men absolut inte allt! Jag lägger mycket både av de som görs hemma och kommer hem från dagis och skola i en låda i köket. Efter en vecka och ingen frågar kastar jag bort det!



Rummen blev superfina bara över lite pappersränsning, leksakskastning och massa pennor utan kork kastning:-) , bäddning och mattruskning.
Barnen brukar städa sina rum själva OCH det blir superfint. Alla nallar, saker på skrivbordet ligger exakt rakt....
Idag känner jag på mig (och hoppas) att de kommer bli glada att det redan är gjort. Eller ??

Vår kära hamster som varit "inneboende" hos några vänner kommer hem i dag igen. Så mat och saker till honom måste väl också finnas på plats.

Men NU måste jag rusa till dagis och hämta Julia som fick gå i morse och var överlycklig över det. Men 9.00 -fram till lunch får räcka idag. Måste hem och ta sin medicin.




Syns sen, Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar