onsdag 10 april 2013

Ingen rolig dag!


När en sån liten späd kropp ska sövas är väl klart man själv håller på att gå sönder!? Och inte kunna visa det för att vara den starka trygga hand att hålla i ....  När hon somnade kunde jag inte hålla mig längre och känner mig fortfarande ledsen fast allt gått bra!
Jag fick sitta inne tills hon somnade med lustgas och sedan satt de in sprutor i armveck och handen:-(

Gigantiskt stora halsmandlar (sa doktorn) och polyp är nu borta för alltid! Själva operationen tog bara någon halvtimme men sedan allt runt och uppvaket som är jobbigt! Vissa barn bara gråter, vissa blir hysteriska och vissa kräks.

                                                                   Före:





                                                             Efter:


Vi är hemma och ätit glass i sängen och nu somnade den trötta, duktigaste lilla tjej. Väckning väntas klockan 15 för att ta medicin. Även nattetid måste de väckas var 5.e timme de första dagarna..

Sedan ska Jane snart hämtas på skolan så tur att både jag och Alban är hemma nu några dagar...

Hör av oss senare, nu måste jag försöka ta en frukostmacka innan jag svimmar!





1 kommentar: