måndag 17 oktober 2011

Oj, Oj, Oj vilken förmiddag !!

Det började så bra tills vi skulle iväg. VAD är det för fel på 3 åringar?! Ja Julia fyller 3 om bara några veckor och SÅÅÅ envis. Ska låsa själv (fast hon inte kan) ska trycka på hissen själv (fast hon inte når) ska öppna ytterdörren själv (fast hon inte orkar!) och ÄNDÅ VARJE gång är det lika.

SÅ idag när jag lämnat på skola och sedan dagis och hunnit sprungit en sväng på min favoritbutik (Apoteket..) så hade jag inga nycklar att komma in i lägenheten .... OCH jag som är ensam!! 100 miljarder tankar i huvudet- Kan vi ha tappat de på vägen, kan de ligga i bussen, kan jag GLÖMT dom i dörren och postkillen tagit hand om dom, ELLER har någon tagit dom i dörren och ska gå in och ta allt när vi e borta ..... och jag som har ALLA nycklar där. FYYYY VAD JOBBIGT allt blev!!

Kollade i väskan typ 2 gånger, i mina jackfickor, ringde Dagis och bad de kolla i Julias jackfika, byxficka, kollade vagnen. Inga nycklar...
Jag tog bussen (snälla busschaufför) lät mig åka med utan busskort för att kolla om nycklarna låg där vi suttit...


MEN det finns typ 20 andra buss nr 56 också. Fick ett nummer av honom jag kunde ringa (bussgaraget..) så jag pratade och förklarade för dom. De skulle kolla upp och återkomma till mig..

Jag ringde till posten som slungade mig runt till olika innan jag kom rätt. Killen som delar ut post på vår gata fanns tyvärr inte att få tag i utan jag fick hålla utkik efter en postkille på cykel sa dom??

Väl på skolan igen smög jag in och rotade runt i Janes ryggsäck, jackficka osv men utan resultat....

Jag tog en promenad exakt samma väg vi gått till dagis, inga nycklar :-( Klockan var redan 10.30 och hur skulle jag göra???
Snart skulle jag ändå hämta Jane som jag lovat att hämta redan klockan 14 idag.

Jag gjorde en sista chansning och gick tillbaka till Apoteket där jag varit. Man vet ju aldrig om nycklarna råkat hoppa upp just när jag tog fram pengar
Inte där heller

Jag kom hem och satt mig i trappan och ärligt jag kände mig så ledsen att det kom en liten tår ...

Jag känner en sista gång i min väska- känner ett hål och DÄR LIGGER NYCKLARNA !!!!!

Länge sedan jag blev sååå glad!!!!
Nu måste jag rusa iväg till skolan igen och sedan direkt till dagis. Jag måste ha vagnen med mig och jag hinner inte iväg och köpa bussbiljett innan -får ju inte betala på bussarna här i Stockholm längre:-( MEN man åker gratis om man har barn i vagn.... (jag gör en "fuling")

INGEN vet OM det ligger någon här bakom eller inte :-) Hihi


Tjao så länge

1 kommentar:

  1. Oj!!! Jag har också varit med om liknande en gång så jobbigt när det händer men så skönt när man till slut hittar nycklarna igen!

    Kram!

    SvaraRadera