söndag 16 oktober 2011

Får man busa en söndag,,, ??!

Jag ringde min mamma och frågade OM det var ok att ta ett glas vin en söndag kväll och hon sa JA, och det var tur- annars skulle det känts som att jag busade:-)
Jag har haft en lååång dag med högt tempo och höga röster samt MÅNGA OCH STARKA viljor:-) så jag är värd det :-) !!

Idag är det söndag igen, känns som jag skriver lika varje söndag..... Dans, lek osv
och denna söndag var inte så väldigt annorlunda:-)

Vi var på dansen några timmar eftersom barnen dansar båda två men olika tider. Så när Julia dansade passade vi på att göra läxor. Skönt att ha dessa gjorda eftersom det är så fullt upp och man är trött på vardagskvällarna


Jag o en av mina bästa vänner Annika hade bestämt att ses idag på em. Är så sällan vi hinner ses numera:-( så hon och Justin kom förbi (hoppas inte dom ångrade sig...) blev massa barn och högt tempo OCH höga röster idag .... Vi fikade lite o fick prata faktiskt en hel del, det är inte alltid vi hinner när vi ses :-) HUR kan det bli så ??? Vi fixade mat och var ute på gården en stund .. Mysigt att få ha dom här hos oss idag!!!


De hade med sig en "tidig present" Ett superfint resårskärp som tydligen e det senaste. + en rosa Ocky-mössa som jag ändå tänkt beställt och öronproppar som jag inte klarar mig utan!!!


Här fina mössan Och en kompis till Jane som oxå kom förbi idag (Elsa)


Elsa är dotter till Hasse Aro. Hon är lika gammal som min Jane och dom träffades på Kolmården för några år sedan och blev "bästa vänner"
När Elsa åkte hem sa hon så gulligt:
-Visst är du min bästa kompis och pussade Jane 5 gånger på kinden. Tänk om jag skulle göra det med mina kompisar, roligt det skulle se ut.....


Jag gillar Hasse, han e inte alls som man tror ... däremot gillar jag inte hans Efterlyst. Jag kan bara inte se det, eller VÅGAR inte se det. Jag får mardrömmar, kan inte sova!! FY, OCH det värsta av allt. Allt är sant som händer i programmet. Hasse e duktig på det han gör och skulle någon annan vara programledare så vore programmet 0 !!


Så här såg det ut när det var lite pyssel i köket, grannens barn kom oxå förbi.




Nu har jag plockat ihop, lagt barnen som somnade utan problem INNAN 20.. Planerat inför morgondagen så vi kan få en "behagligt lugn morgon utan stress och tjaffs.." OCH tagit mig ett glas vin:-) busigt va!? SÅ nu väntar snart sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar