torsdag 13 oktober 2011

Hudik teatern ....

Såg reprisen av Uppdrag granskning idag och vad ska man säga??







Per Johansson... Jag tycker som jag tyckte innan programmet. Han var den enda som VILLE satsa/jobba och han LYCKADES! Vilken stark och duktig kille! Det var minsann ingen som "brydde sig" första tiden då det inte gick så bra och Per fick kämpa& kämpa. MEN SÅ FORT det börjar gå "Lite FÖR bra" DÅÅÅ minsann kommer avundsjukan fram, SOM vanligt! Är inte detta trist!! Och VAD skulle hända med alla människor som fått tillfället att vara med om denna stora resa OM PER JOHANSSON la av?? ELLER ännu värre inte drivit på projektet när ingen trodde på idén, eller jobbat dag och natt för att verkligen fått så mångas liv att bli meningsfyllda, roliga, och betydelsefulla ... !?


Låt killen va´ och VAD gör det om han tjänar mycket pengar?? Det är väl toppen att han lyckats!!?? eller?? Vem mår dåligt av det?! Att sedan någon "förälder" till "skådespelarna" som jag antar det är från början som tagit upp detta- vill tjäna mera pengar får ni väl förhandla om det då, eller hoppa av! Enkelt kan JAG tycka!
De har ju ingen direkt scenskole-utbildning som krävs idag för att bli skådespelare .. men visst ska de få betalt, för de har väl utgifter och hyra att betala... !?

För dessa utvecklingsstörda personer tror jag det handlar mer om att de äntligen blivit en stark, glad familj som både får resor, hotell, mat, stå på scen, lyckas, ha roligt utan att behöva betala nåt.
Varför frågar man inte dom själva. De är inte dumma! Jag tror MÅNGA av oss skulle gjort detta gratis OM VI FÅTT VARA med! Jag i alla fall:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar