måndag 3 oktober 2011

Kanelbullensdag:-) !!

Då var det slut på sommarvärmen! Nu byter vi ut garderoben igen... Har MASSA saker jag "borde" göra mig av med. Jag älskar tradera, blocket med flera. MEN problemet är att jag köper massa MEN säljer inget! Och VAD händer??? Överfullt i alla lådor, garderober osv. NU ska jag sätta fart att sortera, sätta ut och sälja! När jag väl bestämt mig brukar det bli av, men har inte riktigt velat förrän NU!! Det finns allt från vagnar, gåstolar, skötbord, overaller, kläder, kläder och mera kläder som bara fått legat i flera år. FY vad hemskt! Men kära "kollega" på jobbet är bra på både sälja och köpa och jag blir så avundsjuk på henne. Det tar TID, och nu ska jag unna mig den tiden:-)

Imorgon är det kanelbullens dag och SJÄLVKLART blev det storbak ikväll ....
Massa olika viljor och ovänner ett par gånger med allt från kavla, dega, knäcka ägg, pensla och pärlsockra, resultatet blev i alla fall bra, Kvällsfikat bestod av varma bullar och mjölk. Finns det något godare!!!??





Jag ska faktiskt ta med en påse imorgon bitti i handväskan ifall jag går förbi någon hemlös eller någon som sitter och spelar dragspel, gitarr eller något annan på vägen. Ofta sitter dom på samma ställe och jag passerar dom ofta, tycker så synd om dom- de får säkert INTE någon kanelbulle dom inte,:-( och OM jag inte ser någon så får väl mina kära kollegor på jobbet dom istället:-)

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att du hittar någon av de hemlösa så de för dina bullar. Jag tycker du ska vara försiktig med att skriva vad du/ni ska göra, skriv hellre vad ni gjort. Du måste vara rädd om dig. Kram och god natt

    SvaraRadera