onsdag 19 februari 2014

HÄRLIG MORGON



Det är friskt, rätt kallt och en härlig morgon här i Stockholm. Jag kände att jag bara måste komma "ut" själv och få frisk luft! Och själv var jag verkligen under min runda runt Djurgården. Jag hörde sedan att det var hockey/Sverige så …….




Det var länge sedan jag var helt själv så detta kändes behövligt. Skön, bra, hög musik i lurarna och verkligen få tänka i lugn och ro! Det känns alltid lite nervöst innan man kommer iväg ut, men när jag väl bestämt är det absolut värt det. Nu ska jag gå minst 4 dagar i veckan igen…  Jag har sagt det förr och säger det igen. Inte för utseendet utan för "inseendet" (finns det väl inget som heter men ändå…) hihi

Fokusera på lösningar

Är du en person som ser möjligheter över allt eller ser du problem? Om du tillhör de sistnämnda, försök då att ändra på detta snarast. Att fokusera på lösningar istället för problem är ett mycket effektivt sätt att öka ditt självförtroende och få mer bra saker uträttat i ditt liv.

  • "Jag är lat!" - Hur kan du lösa det?
  • "Men jag kan inte motivera mig själv!" - Hur kan du lösa det?
  • "Men jag har ingen energi till det!" - Återigen, vad är lösningen?

Slutsats. Det finns alltid en lösning och ofta är den enkel att utföra. Kanske så enkel att du inte ens tror att det är någon mening att göra den..

Nu hejjar vi på SVERIGE !!!! 



Hörs senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar