måndag 3 februari 2014

Fulla eller tomma ....


Gillar du tomma, fulla, klottriga eller rena almanackor !? Jag föredrar när det står något på varje dag. Ingen dag får vara helt tom,,, MEN tyvärr blir det ofta att en dag är det "allt" och nästa dag kan vara tom .... (nästan) om man inte räknar med stjärtlapp/hjälm till fritids, GIH/badkläder, Dagisutflykt/matsäck, skridskor skolan, rastvakt, fredagscafé och utvecklingssamtal eller dagismöte (som i morgon:-)

Jag har hört att vissa skolor och "förskolor/dagis" inte har veckobrev eller schoolsoft. HUR gör dom då??? undrar jag!!!
I vår familj (alla gör säkert olika och vissa hinner säkert inte ens läsa) printar jag ut både från skola och dagis (på fredags.em) vad som hänt och kommande vecka (månd-fredag) läser högt för barnen så de "känner" att man är "intresserad" av vad de gjort veckan som varit.
Sedan skriver jag in i min egen "filifax" allt (nödvändigt) "Fattar inte de som klarar sig bara med kalender i mobilen" Jag vill SE i min almanacka varje dag (ibland flera ggr) med mitt minne:-)
Sedan upp med bådas papper på Kylskåpet!!
Så klarar vi oss bäst, kom gärna med fler bra förslag !!

Har du en lucka detta datum så tycker jag absolut du ska fylla på din mobil/almanacka!! Säkert ett superspännande event !!!

Föräldraevent 13 februari


HAR BARNEN TAGIT MAKTEN?
Hur lär jag mitt barn att ta hänsyn till andra människor?

Hur får jag mitt barn att lyssna på mig och förstå gränser?

Behövs straff för att barn ska utvecklas till mogna människor?

Hur kan jag säga nej med gott samvete?

Och – varför blir jag så arg på mitt barn ibland?

Varmt välkomna på Barnkompetens föräldraevent som denna gång handlar om vad forskningen säger om vad barn behöver för att utvecklas och om
hur man kan hjälpa sitt barn. Är det verkligen så att svenska barn är oförskämda som styr sina föräldrar och får allt de vill ha? Debatten rasar och många föräldrar är rådvilla. Alla vill att deras barn ska må väl. Nu ger vi oss in i debatten och bjuder på en spännande föreläsning med två av Sveriges mest sakkunniga inom området föräldraskap, barn och barns utveckling!
Anmäl dig på info@barnkompetens.se

KRaaaam fina Du




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar