måndag 13 augusti 2012

Stress !!? Och tips när barnen vill ha mat NU !!

God förmiddag!

Jag är absolut inte av den avundsjuka typen! MEN förut kan jag erkänna att jag var LITE avundsjuk på de som hade TID, ändå är det en av få saker vi alla har lika mycket av: TID..... Jag hade ändå aldrig TID tyckte jag DÅ. Jag skyndade överallt och alltid! Jag kommer ihåg att jag inte bara skyndade att handla, skyndade mig hem från jobbet, skyndade TILL jobbet. Skyndade mig iväg på morgonen innan barnen skulle hinna vakna (för vaknade dom innan jag gick så kom jag aldrig iväg...) Jag skyndade till och med när jag var på toa (de få gånger man fick vara ensam....)
Det är inte bra att stressa, och det vet alla. Jag visste också det !! Ändå gjorde jag det hela tiden..
NU HAR JAG TID att ringa en kompis dagtid, äta frukost helt själv i lugn och ro, jag hinner äta min mat sittande i lugn och ro utan att samtidigt mata barnen och kolla om tvättmaskinen ska fyllas på, jag kan sitta på toa länge UTAN att samtidigt känna att det är lika bra att ta några våtservetter och torka av golvet när man ändå sitter där ....
DÅ plötsligt, glömmer jag bort att jag har det bra! Jag behöver ju inte stressa som förut! Man glömmer fort...



Nu ska jag ta ett djupt andetag, njuta av att bara vara och inte stressa !!! Det e svårt men det går !!!

Det enda jag kan bli LITE stressad över är när barnen vill ha mat NUUU! Då har jag ett superenkelt väldigt omtyckt recept/tips som tar typ 5 minuter att göra!!


Ingredienser (valfri mängd):
  • Rökt skinka
  • Ostsås (Kelda)
  • Frysta ärtor
  • Pasta
Värm ostsåsen. Tillsätt skinkan, skuren i mindre bitar. Låt koka upp och tillsätt sedan ärtorna.
Servera med pasta (jag föredrar bandspagetti)
Kan det bli enklare?
Lycka till!

Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar