torsdag 23 augusti 2012

Bråk och Enkel, snabb mat ...


OJ OJ jag som hade väntat mig två små självständiga lekande glada och påhittiga barn ..... Så blev det inte om jag säger så, phhhu !! Ovänner, och ord som : Då går jag hem och Jag vill inte leka med dig och grin och skrik och dragkamp om leksaker ....
Nu har jag gjort klart för dom att nu blir det inget lek efter dagis då man är alldeles för trött och behöver varva ner och ta det lugnt!!
När de skulle skiljas åt kramades dom och kunde knappt släppa varandra och ville "leka mera" ?????
De glömde städa Julias rum ....


Trötta och hungriga barn, finns det något bättre ???? Ha Ha. Här kommer ett bra tips på maträtt som går snabbt att fixa!

                           
4 port
ca 8 vanliga grillkorvar eller 5-6 tjockare
1 pkt bacon
3 dl grädde
1 dl creme fraiche
2 tsk kinesisk soja
2 msk sweet chili
salt & svartpeppar
Skär korvarna i bitar på snedden. Klipp bacon i småbitar. Låt korv och bacon steka i en panna en stund tills de fått lite färg. Tillsätt grädde, creme fraiche, soja och sweet chili. Låt puttra en stund så såsen riktigt får smak av korven och bacon. Smaka av med salt & peppar. Enkelt , snabbt och så gott!!
Ris (10 min-påse eller pasta är ju toppen att ha till...)

Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar