torsdag 30 augusti 2012

"rumpa" och Tidningen mama ....


Haft en mysig dag. "Lära känna" mötet på skolan med nya fröken gick bra! Sedan har jag och min vän Paula spenderat några timmar i vår kära gamla park (Humlan...) där jag kan i drömmen allt någon skulle fråga mig om denna park:-)
Vi hade en mysig stund då vi tog med oss mat och åt där medan barnen lekte (Jag blev bjuden av Paula dessutom)... Vi satt och pratade och timmarna gick fort! Paula är en lång tjej och när hon var liten fick hon ALLTID höra:
-GUD så lång du är!! Konstigt det där, man skulle aldrig säga till ett barn:
-GUD så kort du är ......  eller GUD så tjock du är ......   Hon har som jag väl förstår inte gillat sin längd stunder i livet och det beror säkert på alla kommentarer, ord osv som både vuxna och barn kan vräka ur sig utan att "tänka eller tycka att det är något fel"...
När jag själv var mindre var jag rätt "normal" (vad nu normal e...) ungefär lika som alla andra /tyckte jag själv i alla fall, TILLS en kille en dag sa till mig (vid namn Staffan) Hur känns det att ha en sån liten rumpa?? VA, Hade jag liten rumpa...?! Sedan trodde jag det i många år ...  bara för att någon annan dum tanklös klantskalle vräkt ur sig det !
Efter några år träffade jag en kille (en nämnd vid namn...) som ofta sa att han ville knäppa kort på min rumpa och sätta upp den på väggen så han hade något snyggt att kolla på. Han sa det måååånga gånger och det tog länge innan jag verkligen trodde på honom....
SÅ ett litet bevis: Ett enda elakt ord sätter sig djupare än 100 snälla ord ... så vi kan väl bestämma att säga något snällt till någon varje dag. Det kostar ingenting OCH det kan göra en annan människa glad och nöjd för all framtid ..... !!!

                                                   En annan sak som gör mig glad är:

Den kom idag så nu ska jag ta min lilla rumpa och lägga mig och läsa:-) Ses i morgon!!

Stor Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar