onsdag 15 februari 2012

Underbar vinterdag i skidbacken ,,,,


Jag e helt slut, men vilken underbar vinterdag vi haft. Snöat hela dagen och vara utomhus flera, flera timmar i skidbacken. Jag älskar att vara ute OM man e rätt klädd vill säga. Det var vi i dag. Lager på lager och ullstrumpor, vantar o mössa. Skönt! Ofta tycker jag vi klagar att det är kallt på vintern, men det beror oftast på att vi inte klär på oss !!!! Vet inte HUR många jag sett i parken på vintern utan mössa o vantar. DÅ är det kallt. OCH PÅ med täckbyxor o NJUT !!


 Först lite uppvärmning för de i Förskoleklassen (det var även 1or, 2or, 3or och 4or som var på plats)









Ser du denna långa backe, här gick jag upp ..... sedan fick jag springa ner en annan backe eftersom jag inte hade skidor själv och barnen behövde hjälp att hoppa av liften så jag fick  "offra mig" ,,,,




                                                         Molly på väg till liften:



I kväll somnar nog alla tidigt:-) ....  Nu kom tjejernas "engelska fröken" som kommer varje vecka. Jag ska fixa mat och sedan blir det bad, och en lugn kväll.

Utanför fönstret snöar det fortfarande, Vintern ÄR verkligen här nu ,,,,, Underbart men kanske lite sent :-)

Kraaam så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar