onsdag 11 januari 2012

Tydligen viktigare att vara SMAL än SMART ?!

Barnen sover och jag sitter ensam i soffan med tända ljus och ett glas vin har jag också unnat mig (det e ju "lill lördag" :-)
Läste precis Aftonbladet och blir lite smått upprörd och förvånad ....


1)Rivstarta nya året med ny GI-metod
Tappa 4 kilo på 2 veckor med GI-expertens hjälp Viktgaranti Ingen träning 37 GI-recept


2)Slank, sexig & sextio Gick ner 45 kilo med egen mirakelmetod.

3)Få bort gravidmagen Experten: Situps är det sämsta du kan göra.

4)Gå ner fem kilo snabbt Glöm GI – nu gäller proteiner.

5)Så kommer du igång på allvar – tappa extrakilon
Gå med i dag och få hjälp att nå din drömvikt – testa succétjänsten med: Träningsråd Smala menyer Kalorikoll.

6)Gick ner 15 kilo på 3 månader
Nu ska Karin tävla i Body Fitness Hennes tips Matschemat Träningsschemat.

(från Aftonbladet.se)

Är det SÅ viktigt att vara smal ?!
De som känner mig vet att jag aldrig i hela mitt liv bantat! Äger faktiskt en våg numera men sist jag ställde mig där var nog något år sedan. Spelar det någon roll om man väger 58 eller 68??
När jag var yngre kände jag mig ibland lite FÖR smal (då stoppade jag en strumpa i varje jeansficka så såg jag lite bredare ut:-) ...
Tjock har jag känt mig två gånger i livet ....




Nej vilken onödig tid och kraft, och HUR stor roll spelar den EGENTLIGEN!?
Tydligen mycket med tanke på Aftonbladet .... Hur blir våra barn påverkade? Kan vi försöka få en sund inställning till mat, hälsa och att må bra inför våra barn istället för att prata om att vara smal, tjock, banta osv.

Det är ju ändå VI som formar våra barn!!! Vi borde kanske tänka på det och hålla våra tankar och funderingar om våran vikt för oss själva ..... ?!

1 kommentar:

  1. Jag kunde inte skrivit det bättre själv, helt rätt!!

    SvaraRadera