fredag 6 januari 2012

Tacksam!

När vi kom hem från vår resa och jag insåg att vi inte hade varken någon spis, micro eller rinnande vatten i vårt kök (håller på att fixa i köket som SKULLE vara klart när vi kom hem...) kände jag mig inte ens stressad! Vi har ju vatten att dricka på toaletten. Det går ju hur bra som helst att diska i tvättrummet. OCH vi har både 7 eleven och Mc Donalds runt hörnet:-) Vi får varje dag känna oss mätta! Det är verkligen nyttigt att komma "bort" och se HUR bra vi faktiskt har det !!! Här kommer några bilder som jag tycker säger mycket om att vi inte ska klaga !!
Här bodde en familj med ett litet barn. Utanför ser man vad som kallas toalett ...
Kan man kalla detta affär ... Kunde köpa vatten och lite frukt i alla fall...
Det är lite svårt att få till bra bilder eftersom man inte vill ta upp kameran och ta bilder på vad som helst. Det skulle kännas respektlöst! När vi kommer och går kollar alla på oss hur mycket som helst. De tycker nog vi ser roliga ut. Både i färg och form och oftast har kvinnorna här fina fina klänningar hur fattig de än är. Och vi går runt i shorts ... Utom någon dag då jag fick spela ett spel och låtsas känna mig bekväm i min situation:-) trots 43 grader, huvudbonad som värkte och kjol som satt åt så magen blev röd och randig efteråt och halsband som var tungt så jag bara ville titta nedåt flera timmar efter jag fått av mig det och samtidigt "nöp mig" i nacken av alla stora stenar som halsbandet var gjort av ..... (Ska man vara fin får man lida pin, och jag har aldrig hört att DOM klagar!)
Självklart ville Julia prova hur det kändes att ha detta på huvudet :-) Sötnos!!! Älskar mina barn. De har verkligen varit SÅ himla duktiga hela tiden!
Blev lite små rädd då vi gick förbi dessa:
Men i huset vi bott finns ändå förberedd mat, pool och sängar så vi har haft det skönt! Utanför stod vakter dag och natt!
Vakterna och vi utanför huset
Först tvätt i en stor hink och sedan torkar man på buskarna.. "byborna" går ner till vattnet och tvättar där
Nyår och mina prinsessor gör sig fina:
Var ganska nöjd då vi lämnade "byn" för att åka in till en stad och bo på hotell några dagar:
Vilken värme vi haft, hela tiden!
Rätt skönt med frisk luft idag och lite kyla! Nu njuter vi igen ett tag tills vi glömmer hur bra vi har det och kommer in i samma gamla rutiner igen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar