tisdag 24 januari 2012

3 åringar mm ....


Det var bara på mig solbrännan försvann så fort.... Resten av familjen e fortfarande brun & fin :-) .....  Snart har vi varit hemma 3 veckor. Vad fort det gått!

Nästa vecka åker jag och min fina vän Annika till Köpenhamn på Modemässan, ska bli så roligt! Vi ska jobba men ändå skoj att få vara tillsammans fyra dagar! Bo på Hotell och äta god mat samt kanske få sova LITE längre och bättre än man gjort senaste tiden .....

Jag kommer längta ihjäl mig efter barnen!! Jag som längtar bara jag e ifrån dom en dag!

Kvällen har varit lugn.... Jane kom hem med en kompis. De har bakat kladdkaka men de blir alltid sur eftersom lillasyster vill hjälpa till....



Våra grannar har varit hos oss av och till och Mattias och min fina gudson Justin kikade förbi. Kul ! Det är sällan man behöver ha tråkigt numera ... :-)


Middagen bestod av fläskfilé och klyftpotatis och lite "bea"


Mums!


Nu ska planeras för morgondagen:
Ryggsäckar ska packas, skridskor o hjälm läggas fram, fixa matsäck, lägga fram kläder så det blir lite lugnare på morgonen men vet du vad? 3 årstrottsen börjar bli bättre !! SÅ skönt, Äntligen!
Läste detta förut om just trots .....  alltid skönt när man ser att andra också har det lika som en själv .....


Citat
3-årig flicka till sin mamma: "Jag känner i mitt hjärta att jag behöver slåss med dig."

"Ibland är hon okontaktbar av ilska. Jag lastar mig själv och känner mig värdelös som mamma. Hon är som förbytt."


"Jag älskar honom så mycket men kan inte riktigt glädja mig eftersom jag är så trött och ledsen över all denna strid."

"Han spottar, slåss, skriker och vägrar säga förlåt. Det känns som om han tagit över här hemma."

"Hon får raseriutbrott många gånger per dygn, vanligtvis vid varje blöjbyte, på- och avklädning samt vid läggdags. Och så förstås vid maten, varje gång, varje dag. Puh!"

" Hon säger: - Min kropp är arg"

"(Det finns alltid de som har det värre)" Det går över och de ÄR ju det BÄSTA vi har !!!       Kraaaam 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar