måndag 16 januari 2012

Idrottsgalan ,,,,,

Som alla andra är det Idrottsgalan som gäller ikväll ...

Blev tyvärr inga doftljus idag:-( Det enda jag var ut i dag var när glassbilen hördes utanför vår lägenhet. Självklart måste man stötta och köpa lite glass! ATT den överhuvudtaget finns kvar (och låter precis lika som när man själv var liten) och ser likadan ut också. Enda skillnaden e väl att man idag kan handla med kort ...

Det blev en blandning så alla blev glada & nöjda:-)

Nu vet jag, Varannan måndag klockan 16.00 ska man vara redo:-) !!!

Kvällens mat blev hemmagjorda pannkakor (MUMS!) Förut köpte jag "färdiga pannkakor" men det är ju 1000 gånger godare med "egna gjorda"
OCH ett måste har jag märkt är att låta smeten stå en stund (ca 20 minuter) innan man sätter igång och steker. Och ett annat måste e "sylt och grädde" i hop blandat!




Grädden gick ej vispa tjock eftersom vi bara hade "grön matlagningsgrädde..." hemma

Idag har jag och Julia sovit middag (var flera flera år sedan jag sov på dagen!) men gud så skönt det var!! När barnen var små och sov  fick man alltid höra att man skulle passa på att sova när dom sov för att orka. Jag sov aldrig!
DÅ som man skulle göra allt man inte hann med när "de var vaken" städa, stryka, fixa massa, kanske hinna duscha och OM man någon gång hade tur blev det håret också .... Men 9 av 10 gånger fick man avbryta på grund av skrik .....
Innan jag fick barn förstod jag inte alls det där / Alla sa ju att bebisar sover ju första månaderna största delen av dygnet... Javisst, men inte en timme i rad. Det var ju 5 minuter hit och 15 minuter dit BÅDE dag och natt! FY så ofta man var trött!! SKÖNT att barnen inte e bebisar längre:-)
SÅ det blir ingen lillebror, Det BLIR en hamster !!

I morgon blir en helt vanlig härlig tisdag hoppas jag

KRaam så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar