torsdag 7 juni 2012

Brännboll


Bra uppslutning som vanligt när "klassen" gör något.
Brännboll, jag kommer själv ihåg när man gick i skolan och spelade. Efter några år "kunde man klassen" så man visste exakt när det var dax att gå framåt och försöka fånga bollen (Tex när Eva-Maria skulle slå) Taskigt! Sedan var det Helenas tur och alla backade för då visste man att det skulle bli lååångt slag. Jag var  en "mitt i mellan"... Kunde få till en bra träff med det runda eller kunde det bli tre luftslag med det platta:-) Ha Ha ..

                                Jag vet inte vad det är, men på något sätt tycker jag att jag e lite likt denna :


Förväntansfulla barn innan alla regler drogs, de följdes ju sådär ... vi hade tur med vädret, inte en enda droppe, konstigt !!!


Barnen tyckte självklart det var superskoj när dom fick möta föräldrarna och jag tror att dom "segrade"...
                                                God picknick hade vi såklart med oss! Mums




Linnea med hennes mamma och pappa.  Och två av Janes kompisars mammor Christina o Linda


Vi kom hem med trötta barn som somnade utan större problem vid halv 9.


Kraam så hörs vi i morgon HOPPAS JAG !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar