tisdag 19 juni 2012

Bebis, packning och pannkaka ;-)


På väg hem från förskolan på cykel skrek Julia: FARBROR AKTA DIG .....

                                Svårt att säga men han var ju inte mycket äldre än tjugo ....

Vi har haft besök av fina Anna Mourou (kommer du ihåg hon med stora håret från Tv-Stjärnan och Dansbandskampen. Hon har fått en liten son och kom med familjen och visade upp underverket! Mysigt att få gosa med en bebis, men även lite skönt att inte ha en egen längre :-)



Vi åker i morgon förmiddag upp till Hälsingland
Jag tycker att jag e rätt bra på att packa och ta med det viktigaste, men idag var det svårt att få plats i en väska med allt..... Bara gummistövlar x3 och morgonrockar så är väskan redan halvpackad ... och jag som måste få med så mycket mer... fleeströjor, regnkläder till barnen (svensk sommar så...) nattkläder, långa byxor, korta byxor, tröjor, fårskinnstofflor x3 (skönt när man bor i stuga) ... dvd+filmer, två necessär x2, lockborste, linnen, bikini x 3, sandaler, tennisskor och finskor x3, min dator och MASSA annat :-) ....
Ändå brukar det alltid lösa sig !!! Det gör det säkert även denna gång!!

Bara barnen somnat ska jag steka pannkaka:-) blivit tradition på våra tågresor. Jag har sagt det förr och säger det igen, Jag litar INTE på SJ ..

Kraam min vän  



2 kommentarer:

  1. Ni kan skicka med grejer i vår bil om ni vill, vi åker från Solna vid 11.00 imorgon.

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Gullig du är!!! Men det ska nog gå bra ändå! Syns på fredag, Kram och Godnatt:-) och Tack ändå!

    SvaraRadera