måndag 16 februari 2015

Namnsdag o. 6års


En kall men underbar morgon, solen kom fram och kanske våren är på väg!? Älskar när man "får" ta fram solglasögonen!
I dag e det ytterligare en anledning att fira!! Hipp, Hipp Hurra till bästa JULIA idag!



Blev lite förvånad när Julia som just fyllt 6 år (går i försoleklassen) kom och ville visa detta ...  När jag gick i 6års så lärde jag mig alfabetet, eller .....?  kanske därför jag är lite efter:-) haha


Blev mindre förvånad när Jane som nyss fyllt 10 gjort denna. Hon är superduktig att göra olika Smoothy´s!!


Tips på en smoothy, en ny i morgon:-)




  • 2 dl frysta hallon
  • 1 msk färsk riven ingefära
  • 1 avokado
  • 3 msk honung
  • 1 l naturell yoghurt
  • 2 dl drickfärdig apelsinjuice
  1. Tina hallonen.
  2. Skala och riv ingefäran. Dela, ta bort kärnan och gröp ur avokadon ur skalet.
  3. Lägg avokadoköttet i en mixer tillsammans med hallon, ingefära, honung, yoghurt och apelsinjuice.
  4. Mixa till en smoothie och servera i glas.

Inte ofta jag blir imponerad... men vilken karl jag träffade på igår ute på en "parkbänk/fik". Vilka historier, vilken livsglädje! Hans fru var "ung" 85år! Gunnar skulle själv fylla 100 år om några veckor och jag passade självklart på att fråga lite frågor eftersom jag tänkte att jag kanske aldrig får träffa en 100 åring nå´mera ... Intressant! Gubben hade varit med om mycket, varit aktiv hela livet och gillade att leka med barn!
- Vad konstig han var, var han sjuk? undrade Julia då han gärna ville "skoja" och slå käppen på hennes cykel (det var hans sätt att visa att han såg henne och hennes fina rosa cykel)
De bodde tydligen på samma gata, några portar längre bort så på kvällen tyckte Julia vi skulle gå och hälsa på farbrorn:-) Söt!



Hörs sen!

1 kommentar:

  1. Grattis till namnsdagen i efterskott. Bra blogg!!!

    http://www.dagensnamnsdag.nu/

    SvaraRadera