lördag 7 februari 2015

Gårdagens härliga middag och tjejer


Det är inte ofta man äter efterrätten i en taxi på väg hem.... Men eftersom klockan var runt midnatt och Julia ville hem och sova så fick det bli så! Mums så god den var. Duktigt "efterrättslag"!


Vi hade tidigare blivit indelade i olika "lag" förrätt, varmrätt och efterrätt (och barnmenyrätt) då vi igår var bjuden av Anki och Tanja på tjejfest och HÄR e mitt härliga lag som bestod av Åsa Brennander, Terece Almering, Kim Kärnfalk & jag:-)

Vi hade ansvaret för förrätten som blev så otroligt god (carpaccio med pepparrotskräm)  Jag fick en specialare eftersom jag inte gillar oxfile:-) .... som inte e stekt! Fjantigt, jag vet !!! Det går lika bra att lägga på lite parmaskinka om man vill ...




Tack Kim för att DU förstod! Min blev nog godast av alla, fick avakado istället. Mums! HÄR hittar du receptet.



De andra lagen var lika bra de med måste jag erkänna! Smaskens .....

Tiden gick alldeles för fort. Kan det göra annat med 18 stycken powertjejer som blev det nya namnet och 11 barn (som självklart fick sin mat först:-)








I dag efter Julia varit på "Frost" kalas gick hon och jag på restaurang och åt. Det är väl inte bara storasyster och pappa som ska ha det bra tycker hon ... (de e i London)



Restaurangbesök och det blir en tidig kväll. Synd att det e mello annars skulle vi kunna somna typ NU:-) ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar