tisdag 24 februari 2015

Kraftiga explosioner hördes utanför vårt fönster/balkong !!!


Jag kände att det började lukta rök?? Julia satt och tittade på en film och jag gick runt för att titta vad det kunde vara!

När jag öppnade vår balkongdörr och inte såg mer än massa rök och en stark doft blev jag LIV-RÄDD !!!



Vi hörde massa smällar presis nedanför oss .....

En konstig känsla spred sig i kroppen...  Vad skulle vi göra, stänga dörrar och stanna inne? Springa ut? Vi visste ju inte vad som väntade utanför vår port. Hade grannarna glömt ljus på?

Ringde 112 men inget svar och jag hade inte tid att vänta mer än tre signaler heller !!

Fy!

Jag fick med mig min telefon och laddare, bilnyckel (vi var beredd på att springa till bilen som stod en bit bort )
Julia hoppade i sin rosa overall (medan hon oroligt ställde massa frågor) som jag inte kunde svara på sen sprang vi och bestämde att vi skulle försöka att inte andas in när vi kom utanför vår port!

Jag glömde ta det viktigaste vi hade, två fotoalbum!!

HÄR kan du till och med se när vi lämnar vår port  .....

"Kraftiga explosioner hördes på Östermalm i Stockholm på tisdagen när en skåpbil började brinna.
Räddningstjänsten uppger att det finns gasolflaskor i bilen som har exploderat."


Vi fick "fly" någon timme medan brannbilar, poliser gjorde sitt jobb och spärrade av området ...  Nu håller de på att få bort "skåpbilen".





Jag som hade så mycket att visa från dagen men det får bli en annan dag! Detta får bli dagens enda blogginlägg...

KRaaam



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar